hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > قم| رهبری بهترین عالم و عامل به قانون است

قم| رهبری بهترین عالم و عامل به قانون است

یکی از اعضای جامعه مدرسین گفت: رهبر معظم انقلاب در کمال علم و اجتهاد و فقاهت، قانون اساسی را خوب می‌ داند و مصادیق آن را خوب می‌ شناسد.


به گزارش رویداد ایران آیت الله محسن فقیهی در نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به موضوعاتی که در بیانیه دوم گام انقلاب مطرح است، اظهار کرد: تربیت یکی از موضوعاتی است که به آن در این بیانیه توجه شده و در اسلام نیز از ارزش والایی برخوردار است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: آیه «نفر» در سوره توبه به مسئله تربیت اشاره دارد و منظور از تربیت صحیح همان بصیرتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایجاد بصیرت در جامعه موجب نزدیک شدن به اهداف اسلامی است، بیان کرد: با توجه به آیات قرآن در حکومت اسلامی به هیچ عنوان مسئله دیکتاتوری وجود ندارد، یعنی اسلام مسئله بصیرت و تربیت را در کمال آزادی و استقلال به ارمغان آورده است.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه کسانی باید برجامعه حکومت کنند که بر احکام احاطه داشته باشند، تصریح کرد: باید کسی مربی جامعه باشد که بهتر از همه احکام را بلد باشد و بهتر از همه عمل کند.

وی با تاکید براینکه ولی فقیه به عنوان مربی جامعه اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: در همه جوامع و در بین همه ادیان و مذاهب، بهترین و عالم ترین و عامل ترین فرد به قانون اساسی کشور ریاست و مدیریت عمومی مردم را بر عهده می‌ گیرد و غیر از این افراد کسی نمی تواند مربی جامعه باشد.


عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه قانون اساسی برمبنای قانون اسلام تدوین شده است، بیان کرد: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب بهترین عامل و اعلم به قانون اساسی است و در کمال علم و اجتهاد و فقاهت، قانون اساسی را خوب می‌ داند و مصادیق آن را خوب می‌ شناسد و بهترین فردی است که به آن قانون خوب عمل می‌ کند.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع بصیرت و تربیت توجه شده است، گفت: اصولا ولایت فقیه بالاترین مربی جامعه است برای این که مردم خودشان قسط و عدل را به خوبی اجرا کنند و این حرکت باید انجام بپذیرد.

آیت الله فقیهی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر مربی خودسازی نکند نمی تواند جامعه را بسازد، از این رو ما رهبر معظم انقلاب را بهترین مربی برای جامعه اسلامی می‌ دانیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد